Leveringsvoorwaarden
Algemene Leveringsvoorwaarden PC Support thuis.
Bij
het uitbrengen van offertes en het uitvoeren van opdrachten hanteert PC Support thuis de onderstaande algemene leveringsvoorwaarden.
Artikel 1 Algemeen
In
de algemene leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder: Opdrachtgever: De partij
die opdracht geeft. Opdrachtnemer: PC
Support thuis, aan haar gelieerde
ondernemingen en franchisenemers Zaken: Onder het begrip zaken vallen tevens
computerprogramma’s, c.q. software alsmede het verrichten van diensten.
Artikel 2
Toepasselijkheid
De
algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten,
offertes, leveringen en werkzaamheden van opdrachtnemer.
Artikel 3 Offertes
3.1
Offertes van opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door de
opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat naar beste
weten daarbij alle informatie voor de opzet en de uitvoering van de opdracht
heeft verstrekt. 3.2 Opdrachtnemer zal de door haar te verrichten werkzaamheden
naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed
vakmanschap uitvoeren. 3.3 Tenzij anders vermeld, vervalt een offerte 14 dagen
nadat de offerte door opdrachtnemer aan opdrachtgever is verstrekt. 3.4 De
overeenkomst wordt onherroepelijk door verzending van de schriftelijke
orderbevestiging door opdrachtnemer en wel vanaf de dagtekening daarvan.
Artikel 4 Prijzen
4.1
Indien de kostenbestanddelen van de in de orderbevestiging vermelde
verkoopprijzen wijzigen, is opdrachtnemer gerechtigd de prijzen aan te passen.
4.2 Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief omzetbelasting (BTW) en
andere belastingen en heffingen wegens de verkoop en de aflevering van de
zaken. 4.3 Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen exclusief kosten van
montage en vervoer.
Artikel 5
Opdrachtuitvoering
5.1
Bij uitvoering van de overeenkomst, gaat de opdrachtgever akkoord met inzage
van de opdrachtnemer in persoonlijke gegevens van opdrachtgever. 5.2 De
opdrachtgever zorgt zelf voor een back-up van zijn persoonlijke data. 5.3
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van verlies van
data. 5.4 De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade,
daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade
door bedrijfsstagnatie. 5.5 De opdrachtgever garandeert dat alle informatie en
documenten die opdrachtnemer nodig heeft, tijdig beschikbaar zijn voor een
goede uitvoering van de opdracht. 5.6 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor
de te leveren zaken te voorzien van zijn naam, merk en/of codering.
Opdrachtgever mag deze vermelding niet verwijderen of wijzigen. 5.7 De in dit
artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de
schade te wijten is aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer. 5.8 De
opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en
overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
Artikel 6 Wijzigen
opdracht c.q. meerwerk
6.1
Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed,
als partijen tussentijds overeenkomen de aanpak, werkwijze of omvang van de
opdracht te wijzigen. 6.2 Indien een tussentijdse wijziging leidt tot meerwerk,
zal dit als een aanvullende opdracht aan opdrachtgever worden bevestigd.
Artikel 7 Overmacht
7.1 Indien de uitvoering van de overeenkomst
voor opdrachtnemer geheel of ten dele, blijvend wordt verhinderd door
omstandigheden die opdrachtnemer niet kunnen worden toegerekend, heeft
opdrachtnemer het recht de overeenkomst te ontbinden door middel van een
schriftelijke kennisgeving aan opdrachtgever. De ontbinding geldt alleen voor
dat deel van de overeenkomst dat niet kan worden uitgevoerd. 7.2 Indien de
uitvoering van de overeenkomst voor opdrachtnemer geheel of ten dele, tijdelijk
wordt verhinderd door omstandigheden die opdrachtnemer niet kunnen worden
toegerekend, heeft opdrachtnemer het recht de overeenkomst op te schorten
zolang de verhindering duurt, door middel van een schriftelijke kennisgeving
aan opdrachtgever. Dit geldt alleen voor dat deel van de overeenkomst dat
tijdelijk niet kan worden uitgevoerd. 7.3 Indien de tijdelijke verhindering
langdurig of blijvend wordt, is het eerste lid van dit artikel van toepassing.
7.4 Opdrachtnemer heeft het recht de voor de verhindering gemaakte kosten ter
uitvoering van de overeenkomst, bij opdrachtgever in rekening te brengen.
Artikel 8 Aflevering
8.1 Indien geen tijdstip van aflevering is
afgesproken, dient opdrachtgever de zaken af te nemen binnen een maand na
schriftelijke mededeling dat de zaken gereed zijn voor afname. 8.2
Opdrachtnemer is bevoegd in gedeelten af te leveren. Opdrachtgever is dan
telkens een evenredig deel van de koopprijs verschuldigd.
Artikel 9 Betaling
9.1
Plaats van betaling is contant aan PC
Support thuis, of door middel van
beschrijving of storting op een door PC
Support thuis aan te wijzen
bankrekening. 9.2 Tenzij anders is overeengekomen, dienen facturen binnen 8 dagen na dagtekening te worden voldaan. 9.3
Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening. Opdrachtgever is te allen
tijde gerechtigd betaling dan wel zekerheid te verlangen, voordat (verdere)
uitvoering aan de overeenkomst wordt gegeven.
Artikel 10 Niet
nakoming door opdrachtgever
10.1
Opdrachtgever is in verzuim, zonder dat ingebrekestelling nodig is, indien hij
volgens de bepalingen van artikel 9 niet tijdig betaalt. 10.2 Bij verzuim is
opdrachtgever naast vergoeding van andere schade ook alle kosten van
buitengerechtelijke invordering verschuldigd.
Artikel 11
PC Support thuis kan niet worden aangesproken met
betrekking tot de beoogde resultaten van adviezen, instructies, cursussen e.d.
en eventuele (gevolg) schade, behoudens de schade waarvoor PC Support thuiswettelijk aansprakelijk is.
Artikel 12 Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten en offertes is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.